Скандал довкола журналу “Щедрику-Ведрику” та Українська Вікіпедія

Нещодавно в №32 журналу «Щедрику-Ведрику» була опублікована стаття «Історія України. Галичина», зі змістом якої можна ознайомитись за цим посиланням. Користувачі Вікіпедії зі здивуванням прочитали повідомлення редактора журналу Олександра Блюхера про те, що цю скандальну статтю журнал нібито «взяв з Української Вікіпедії».

Змушені констатувати, що це повідомлення пана Блюхера є неправдивим. Достатньо скористатися внутрішнім пошуком по Вікіпедії, щоб побачити, що таких висловлювань, як “… існування галичанина зав’язане на селі і в нього відповідно селянське мислення” або “Максимум , про що може мріяти галичанин з вищою освітою в рідному місті – це робота клерком в регіональній філії великої компанії або банку” в наших статтях немає. Не було подібної інформації в статті “Галичина” і раніше, в чому нескладно переконатися, оглянувши історію редагувань статті.

Натомість, у статті були використані інші матеріали з Вікіпедії — карта України з виділеною областю Галичини та деякі фрагменти статті «Галичина» (розділи «залізний вік» та «середньовіччя»). Однак і з цими матеріалами журнал повівся некоректно. Мусимо нагадати, що матеріали Вікіпедії доступні для вільного поширення на умовах ліцензії Creative Commons,яка вимагає обов’язкового посилання на джерело і вказання авторів використаних текстів чи зображень з Вікіпедії. Однак, редактор журналу не вважав за потрібне послатися на Українську Вікіпедію при використанні зображення і історичних матеріалів, однак приписав Українській Вікіпедії україноненависницькі матеріали, яких насправді в Українській Вікіпедії немає.

Громадська організація “Вікімедіа Україна” вважає подібні дії категорично неприйнятними і закликає редакторів журналів бути коректними при використанні матеріалів Вікіпедії. Українська Вікіпедія не була й не буде трибуною для подібного роду ксенофобських ідей.

Advertisements
Опубліковано у Прес-релізи. Додати до закладок постійне посилання.

1 коментар до Скандал довкола журналу “Щедрику-Ведрику” та Українська Вікіпедія

  1. Yakudza сказав:

    Зважаючи на те, що головний редактор журналу заявив http://www.wz.lviv.ua/articles/91261

    “…Але взята вона не з Марса і не з Венери. Я запозичив її із сайту «Вікіпедія», завівши у Google слово «Галичина». Чому не викликають обурення такі статті в Інтернеті?”

    У Вікіпедію закидують багато всякого сміття, статті буває вандалять але за статтею Галичина давно спостерігаю і тих перлів там ніколи не було. Звідки ж взяв головний редактор дитячого журналу фрагменти того тексту?

    Першоджерело знайшлось, хоч і не одразу. Виявило, що то звичайне провокативне повідомлення записного форумного троля на форумі http://www.for.lviv.ua/showthread.php?p=723238

    Скоріш за все пан головний редактор є постійним пописувачем у подібних форумах, бо ґуґлом ту гілку не так вже й просто знайти. Очевидно пану Блюхеру воно так сильно сподобалось, що найкращі з його погляду фрагменти (тобто найбільш провокативні) він вирішив розмістити у дитячому журналі. Мовляв, все одно журнал для дітей вихованців інтернату ніхто не читатиме.

    Подобається

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s